Wat is SEO? Betekenis en uitleg!

Wil je een webpagina verbeteren zodat deze hoger komt te staan in de resultaten van een online zoekmachine? Dan is het verstandig om te denken aan SEO, oftewel Search Engine Optimization. Maar wat is de betekenis van SEO nou eigenlijk, wat is het belang, hoe werkt SEO en wat komt hier allemaal bij kijken? Lees verder om meer te weten over SEO.

Betekenis van SEO

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Het gaat hierbij om een tal van processen die ervoor zorgen dat de organische vindbaarheid van een webpagina aanzienlijk wordt verbeterd door het optimaliseren van de pagina. Het is immers alleen maar voordelig als je bedrijf hoog wordt aangetoond in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Denk bij zoekmachines aan Google, DuckDuckGo en Bing. SEO wordt ook wel ‘natural search’ of ‘organic ranking’ genoemd. De mogelijkheden die je hebt als je gebruik maakt van Search Engine Optimization zijn vrijwel eindeloos.

Het belang van SEO

Ruim 95% van de Nederlanders gaat in een zoekmachine op zoek naar informatie over een bepaald product, een dienst of een bedrijf. Aandacht besteden aan SEO is van groot belang, aangezien je hoger kunt komen te staan in de zoekmachine met als gevolg meer online leads. Dit geldt ook voor klanten die hun aankopen liever offline doen. Door middel van effectief gebruik van SEO technieken wordt het mogelijk om de juiste klanten te trekken naar specifieke webpagina’s. Zoekmachine marketing is voor ieder bedrijf ontzettend interessant!

De werking van SEO

SEO werkt door het uitvoeren van verschillende handelingen die ervoor zorgen dat je website flink in waarde verhoogt. Denk zo aan het optimaliseren naar relevante zoekwoorden, het ontwikkelen van relevante en duidelijke content voor de pagina, linkbuilding en het correct gebruik van meta data.

Zoekwoorden

De meeste zoekmachines zijn op zoekwoorden gericht. Het genereren van de juiste zoekwoorden is dan ook zeer cruciaal als je wilt starten met Search Engine Optimization. Breng daarnaast de informatiebehoeften van de specifieke doelgroep in kaart en combineer deze informatie met de zoekwoorden. Aan de hand van deze zoekwoorden kan je relevante en inhoudelijk goede content schrijven. Hierdoor wordt de informatie ook daadwerkelijk gevonden in de zoekmachines.

Overweeg je het gebruiken van SEO om een webpagina te optimaliseren voor hogere opbrengstresultaten in de verschillende zoekmachines? Dan maak je een verstandig besluit aangezien je door middel van SEO de juiste bezoekers trekt tot je website en de juiste content aan kunt bieden.

Ook interessant..

Meest populair

Top 10 grootste bedrijven in Nederland

Nederland is misschien een klein landje, maar we hebben flink wat grote, succesvolle bedrijven in ons land. Wij hebben de 10 grootste en meest...

De 3 p’s bij duurzaamheid

Duurzaamheid, wat betekent dat eigenlijk? En hoe leg je het uit? Er is een grote kans dat je het begrip "duurzaamheid" linkt met  de...

Wat is een VAT-nummer?

Wanneer je een btw-plichtige ondernemer bent is het van groot belang om een omzetbelastingnummer te hebben. In ons eigen land kennen we het btw-nummer...