Autoriteit opbouwen met linkbuilding uitbesteden

Heb jij al gehoord van het opbouwen van autoriteit op je website? Autoriteit is onderdeel van de drie pijlers van search engine optimization oftewel SEO. Wellicht heb je hier wel al eens van gehoord. Het gebruik van SEO is namelijk belangrijk voor de stijgingen van relevante keywords voor jouw website in de zoekmachine. Hoe relevanter jij ranked op een zoekwoord dat aansluit bij jouw branche, hoe groter de kans dat jij relevant verkeer trekt op jouw website. Het ranken van keywords doe je door middel van linkbuilding; een groot onderdeel van jouw SEO-strategie. In deze blog leggen wij uit wat dit precies inhoudt en hoe je het efficiënt kan toepassen om meer omzet te kunnen behalen met jouw website.

SEO is onderdeel van jouw online vindbaarheid

Heb jij net een website laten maken, maar lopen de leads of aankopen nog niet zo storm zoals je voor ogen had? Dan is er wellicht een verkeerd verwachtingspatroon bij jou opgewekt bij het aanschaffen van een website. Want zonder enige vorm van marketing is het erg lastig verkeer te trekken naar een nieuwe website. Hiervoor heb je een effectieve strategie nodig zoals: google adwords, social advertising, e-mail marketing of SEO. Dit laatste onderdeel bestaat uit drie pijlers: autoriteit, content op je website en hoe de website technisch is ingericht. Op het eerste onderdeel gaan we iets dieper in.

Waarom is autoriteit zo belangrijk?

Autoriteit is een score van 1 tot 100 wat een SEO-tool toekent aan jouw website. Hoe hoger de score oftewel ‘domain autoriteit’ hoe beter. Het verkrijgen van autoriteit doe je door middel van linkbuilding. Dit is het plaatsen van links op andere relevante websites die gerelateerd zijn aan jouw branche. Deze links kun je plaatsen door middel van blogs of zelfstandige links. Google kent jouw eigen website een hogere waarde toe wanneer de zoekmachine ziet dat er meerdere relevante links naar jouw website toewijzen. Hoe meer links hoe hoger de autoriteit, hoe groter de kans dat jij met een relevant zoekwoord hoog scoort in de zoekmachines.

Linkbuilding zelf doen of uitbesteden?

Het is natuurlijk een optie je linkbuilding zelf te gaan managen. Dit kun je doen door middel van links of blogs op websites aan te schaffen. Echter is het veel werk dit zelf uit te zoeken en uit te pluizen. Welke links echt gaan bijdragen aan de autoriteit is ook een uitdaging om uit te zoeken. Daarom is linkbuilding uitbesteden een goede optie voor veel ondernemers die hun tijd efficiënt willen benutten. Dit besteed je vaak uit bij een bureau, die een eigen netwerk heeft van partners met linkbuilding websites.

Ook interessant..

Meest populair

De 3 p’s bij duurzaamheid

Duurzaamheid, wat betekent dat eigenlijk? En hoe leg je het uit? Er is een grote kans dat je het begrip "duurzaamheid" linkt met  de...

Top 10 grootste bedrijven in Nederland

Nederland is misschien een klein landje, maar we hebben flink wat grote, succesvolle bedrijven in ons land. Wij hebben de 10 grootste en meest...

Wat is een VAT-nummer?

Wanneer je een btw-plichtige ondernemer bent is het van groot belang om een omzetbelastingnummer te hebben. In ons eigen land kennen we het btw-nummer...